* Roxana Eichel - frica
* Roxana Eichel - a �nceput să capete forma mea
* Roxana Eichel - drowsy
* Andrei Ruse - fast parents (fast food #1 )
* Andrei Ruse - fast sleep ( fast food #2 )
* Andrei Ruse - fast identity / fulga ( fast food #3 )
* Andrei Ruse - fast personal god ( fast food #4 )
* Andrei Ruse - fast beauty / popcorn ( fast food #5 )
* Olga Ştefan - anorexie
* Adrian Suciu - Oameni vii
* Adrian Suciu - Fals tratat despre suflet
* Adrian Suciu - O limbă aproape uitată
* Ionuţ Radu - ****
* Ionuţ Radu - Repetat primul strigăt devine lizibil
* Ionuţ Radu - Eva s-a născut �n interiorul unui vis de-al lui Dumnezeu
* Miki Vieru - Haiku'uri

frica
de Roxana Eichel
frica răm�ne mereu aici �n spatele
uşii mărunţită alburie
ca bucăţelele de unghii care sar
din foarfecă pe podea
�ncă o zi �n care ne �nfundăm
gurile cu pansamentele tăcerii
cu delicatele batiste umede
şi
răcoroase care şterg urmele de celălalt
oric�t de �ncr�ncenate ar fi �n fiecare obraz
avem piele obosită şi
pofte care nu mai trec de ea
doar atingerea ta grăbită
ca un metrou care dispare �n tunel
doar m�na ta care str�nge �n acele momente c�nd avem ceva la fel
at�t de puţine lucruri mai �ntrerup durerea asta
ca o furculiţă pe care nu mai poţi
s-o scoţi din carne
ca o uşă definitiv blocată
vorbim cu r�njete strălucitoare
de lucrurile care �mi fac rău
ca
şi cum am prezenta unui
copil din orfelinat
poze cu noi
şi părinţii noştri
�n sute de ipostaze
fericite
sute de imagini care r�d convulsiv
şi
mă arată cu degetul ca pe o boală caraghioasă
şi niciun sens care să poată �nveli toate astea
toate trenurile după care
alergi toate tramvaiele �n care te urci fără bilet
toate cărţile abandonate toată
goana de a ajunge undeva
�n spatele unei uşi să
te ascunzi să te poţi �ngrozi �n voie de tot ce-i afară
să te pl�ngi de absenţele cu
forme ca de ou pictat gol pe dinăuntru
să construieşti bariere �nalte
din ceşti de cafea să-ţi �ngropi m�inile �n scrumieră
frica �şi ţese �nainte lenjeria de
pat peste corpul meu
peste toate lucrurile acelea dintre noi care au ajuns at�t de sus
�nc�t nu le mai putem
ţinti cu
nimic privim cum se �ndepărtează
ca nişte baloane colorate la
�nălţimi absurde
frica �mp�nzeşte tot de jos p�nă sus
vorbim mult iar ceea ce spunem desenează figuri geometrice perfecte
tu �ntotdeauna vei face linia care �nchide triunghiul
povestim cum să mergi �n voie pe l�ngă
ordinea prestabilită ca o chiuvetă �nfundată
cum să faci obiectele să te
asculte
cum să nu poţi explica de ce unii
oameni intră liber
şi violent ca un parfum bărbătesc �n viaţa ta
transpirată
şi efectiv nu mai există desprindere din asta
toate sticlele pe care le-am spart n-au reuşit s-o alunge
şi-mi trimite impasibilă şi nevătămată �n
spatele uşii
toate cuvintele tale pentru celelalte femei
sunt aceleaşi cuvinte de pe coapsele mele
sunt aceleaşi
p�lp�iri de brichetă către
ţigările lor
e acelaşi z�mbet omniscient
frica e aici ca un poem �mpotmolit �ntr-o minte beată
ca o buruiană sufoc�nd florile noastre
preferate
şi niciun sens care s-o poată st�rpi

a �nceput să capete forma mea
de Roxana Eichel
�ncepe aşa: �mi aşez sacul de dormit pe gresia albăstruie �n
baie. pe �ntuneric.
�mi aprind un kent lung. �mi aşez telefonul pe un şerveţel
folosit. mă �ntreb cine va intra primul peste mine
de altfel dumnezeu e cel care vede �ntotdeauna pe gaura cheii dacă te
masturbezi
pentru necunoscuţi mă pot prezenta alternativ
un morman de tăceri/gemete/fumuri dintr-un kent lung
de data asta cu ceafa puţin �ncordată pur şi simplu privesc
�n sus
e acolo
o singurătate albicioasă care a căpătat forma mea
coboară lent �n cadă lasă aburul să-i dea ameţeli
ca o infuzie
cu suflete de morţi
c�teodată are destul curaj
să intre �n camera mea să ia nişte pastile roz cu o
gură de bere răsuflată
deschide fereastra z�mbeşte micilor păienjeni roşii de pe
pervaz
şi totul �i spune welcome to ploieşti the city of manifold wonders
aici zilele săptăm�nii �şi �ntind pe tine trupurile
vlăguite bătr�ne
ca nişte f�şii de ciorap de damă cu care leagă
bunică-ta borcanele cu zacuscă
aici vitrinele cu lichidare de stoc �şi cască gurile
fără dinţi să-ţi �nghită
s�nii picioarele �n ţoale cu sclipici
aici priveşti �n sus şi vezi I inimioară portocalie Ploieşti
ca o brichetă care-ţi p�rleşte genele
noaptea poţi umbla pe străzi cu ochi de căţea
turbată nu vei găsi pe nimeni
deocamdată �nsă aici
totul are sfori şi curele la �ncheieturi
ca-n the lonely grave of paula schultz
ştiu că e cald prin oraş a �nceput să se
răsp�ndească duhoarea de pisici moarte
dar eu stau aici ca un peşte fără solzi
ca o bibliotecă goală
mă obişnuiesc cu mine cu amorţeala cu aerul rece care
intră pe sub uşă
vor desface fermoarul
va fi ca atunci c�nd descoperi o ciocolată cu alune uitată �n
frigider
nu tocmai expirată doar acoperită de o peliculă
albicioasă

drowsy
de Roxana Eichel
ca o idee cu
care nu se �nt�mplă nimic
ca un animal bătr�n care are nevoie de
un roi de claxoane ca să se dea la o parte
alene din mijlocul drumului
ca un sărut �ntre fiinţe leşinate
ca toţi oamenii rostogoliţi dintr-o dată pe străzi la 7
dimineaţa
�nlemnind puţin la semafoare
trunchiuri str�mbe de copac care aşteaptă fremăt�nd
securea
număr�nd �n cor cu voci plate
secundele p�nă la verde
şi la fel cu toate astea suntem
�n zile ca un fier de călcat netezind cearşafurile boţite
din mintea noastră devers�nd �n continuare
peisaje cu linii drepte ca un bărăgan
acum e devreme acum e t�rziu ne comparăm
�n silă noţiunile proporţiile de răbdare de nervi
şi tot ce trăim devine cumva zemos-plutitor
ca gălbenuşul �ntr-un ou fiert moale
e �n aer ceva
ce ne absoarbe viaţa din toate �nt�mplările
le scufundă le surdinizează
la fel cum somnul din zori ignoră orice alarmă
te �mpiedică să te �ntinzi după ceasuri
şi ziua se scurge ca o �ngheţată care se topeşte �n
paharul de plastic �n timp ce
te g�ndeşti la orice altceva te g�ndeşti cu ce seamănă
harta bucureştiului lipită �n metrou
cu o frunză cu un fulg de zăpadă monstruos cu un peşte
acoperit de ţepi
şi e bine să trăieşti dedesubt neatins
fiindcă nu cunoşti semnele de circulaţie
�ţi scapă sensul noţiunilor tehnice nici nu eşti de
aici
din lumea asta plină de cariere de succes
e bine aici deşi fiecare din noi e căldicel nimeni
nu ne scuipă nu ne leapădă
suntem marfa dintr-un magazin de produse ieftine
ce par totuşi scumpe
şi orice apropiere poartă eticheta
„ar putea fi oricine altcineva”
ca o inimă diformă care bate de sub asfaltul de bucureşti

fast parents (
fast food #1 )
de Andrei Ruse
la �nmorm�ntări oamenii sunt bucăţi de carne
care apar şi dispar
m�inile prietenilor pe umeri
sunt bucăţi de carne pe alte bucăţi de carne
oamenii de fapt se g�ndesc la ai lor
se sperie
şi se prefac politicos că sunt trişti
ca atunci c�nd silviu a-ngropat-o pe maică-sa
şi eu
atent la detaliile poetice ale cimitirului
la respiraţiile groparilor
la privirile lor
studiind atent coroanele ornamentele
gropile
mă g�ndeam la mama
era acasă probabil atunci
făcea curat
sau se uita la seriale stupide pe axn
şi era bine asta
aveam nevoie să o ştiu aşa
acasă
�n ipostaze stupide
cum am nevoie să apuc să-i văd ridurile
să apuc să aud c�nd �mi poceşte numele
şi se chinuie să şi-l amintească
sunt simple necesităţi
la fel cum
trebuie să ştiu că odată se va certa cu vreun tembel �n
tramvai
ca să-i lase locul
că va căuta pieţele cele mai ieftine
şi �n loc de genţi va avea sacoşe de rafie uzate
am nevoie ca ea să �mbătr�nească frumos
să fie la curent cu schimbările politice
cu zodiacul săptăm�nal de care mă va atenţiona
să nu-mi �nteleagă generaţia şi să mi-o acuze
de toate bolile
la fel cum am nevoie
de weekendurile �n care voi trece
să văd dacă e bine să văd dacă-i lipseşte
ceva
weekendurile �n care să-i las nepoţii pe cap
şi să ştiu că sunt răsfăţaţi
plimb�ndu-se prin toate parcurile
�nfulec�nd din toate dulciurile
m-am g�ndit atunci
că ştiind toate astea
voi apuca să-l văd pe silviu z�mbind la o �nmorm�ntare
şi carnea lui caldă pe carnea mea caldă
mă va face să mă iert
de egoismul de a mă g�ndi la mama
c�nd se cobora �n păm�nt sicriul altei mame

fast sleep ( fast food #2 )
de Andrei Ruse
dorm mult prin maşinile ratb
�n orice traseu
�mi caut loc �ntr-un colţ mai ferit
sau mai aglomerat c�t să-mi fie cald
�mi las capul pe geamul jegos
şi mă g�ndesc
�n c�te feluri aş putea salva planeta literatura
număr staţiile cu ochii �nchişi
ştiu mereu unde sunt
ştiu şi ce fac oamenii
după zgomote
simt dacă se uită sau nu la mine
stau cuminte pe scaunul meu de plastic
tremur�nd de frica de a ajunge-acasă
de frica somnului de noapte
care a devenit un coşmar
�n patul meu mă trezesc tot mai des transpirat
crez�nd că n-am numărat bine staţiile
că am ratat drumul
şi nu mă mai pot �ntoarce

fast identity / fulga ( fast food #3 )
de Andrei Ruse
*
ştiu că voi ajunge �ntr-un paradis
plin de cereale amestecate cu fulga
eu nu cred �n păm�ntul lor
nu mă �ntorc �n noroiul ăla amestecat
cu s�nge cu flegme
cu rădăcini slăbite de e-uri
de plastic de suplimente cu ură cu foame cu frustrări
orgolii şi disperări sentimentale
eu nu vin de-acolo
pe mine m-a născut mama
�n spitalul pantelimon �n salonul unde
nimeni nu credea �n ipocrizia fericirii
nimeni nu avea dumnezei de plastelină sau de israel
şi nimeni nu credea că ceauşescu o să cadă
*
buletinul mi l-am făcut ca să-mi ţin minte numele
să am un fel de cod de bare
pentru care să plătesc
amenzi facturi regrete
*
de scris m-am apucat apoi
pentru insomnie
pentru o bursă nesperată �n irlanda
şi pentru femei frumoase
*
�n cartierul unde acadelele au trăgaci
şi binele umblă cu vestă antiglonţ
femeile sunt ca un biberon colorat
umplut cu lapte
de vacă

fast personal god ( fast food #4 )
de Andrei Ruse
sunt un bărbat ur�t
cu m�ini şi vise frumoase
ştiu asta
la fel cum ştiu că
nu am suportat niciodată ornamentele de plastic
coperţile de plastic
florile de plastic
la fel cum ştiu că
am satisfăcut şi am dezamăgit toate femeile
le-am iubit le-am scris versuri
le-am �njurat le-am lovit sau le-am lăsat baltă
�n aceeaşi măsură
am cicatrici şi coşmaruri care-mi spun
că uneori am greşit mult
dar ştiu şi asta
la fel cum ştiu că
niciodată nu l-am minţit pe dumnezeu
c�nd cu aceeaşi m�nă cu care mă rugam lui
mă masturbam
atingeam vagine pufoase
plantam vişini �n curte
sau loveam ţiganii care �ncercau să-mi fure demnitatea
seara �n cartier
c�nd mă �ntorceam �ndrăgostit
de la vreo �nt�lnire importantă
dumnezeu ştie că m-am arătat gol
cu aceeaşi m�nă murdară cu care am ucis
cu aceeaşi cu care scriu poezie
aceeaşi �n care am ţinut copii
testamente cuţite romane
şi nici el nu m-a minţit pe mine
lăs�nd concertele nirvana şi bombele nucleare
să stea �n aceeaşi ţară
dar ştiam şi asta

fast beauty / popcorn ( fast food #5 )
de Andrei Ruse
frumuseţea poate sta
sub s�nul unei ţigănci care alăptează
�ntr-un troleu
sufocat de oameni plictisitori
�ntorc�ndu-se goi acasă
idei mărunte
planuri
şi alte lucruri foarte importante pentru umanitate
m-am simţit vinovat
că m-am excitat din cauza ei
/ dar at�t am putut să fac
sf�rcul ei groaznic
brun
muls de un copil minunat
se mărea cu c�t �l priveam / obsedat
se umfla �n tot felul de forme ciudate
şi se-auzea ca floricelele de porumb
făcute acasă
pocnind �n tuci
de nerăbdare sau de durere

anorexie
de Olga Ştefan
singurele lucruri
care mai �mi plac
sunt � manechinele din plastic şi
armătură de fier
�mi muşc
pieliţa dintre index şi degetul mare
ca să �nceteze
să-ţi pese de tine
şi de instinctele
tale primare trebuie să iubeşti foarte mult
iar loving yourself is
like loving a dead.
***
�ncetul cu �ncetul
conturul mi se
contractă şi spaţiul pe care-l ocup se restr�nge.
cred că şi �n mine curg robinete de
spaimă.cred că şi
eu am dreptul să
spun � somebody stop this.
acum străzile pe
care te plimbi miros exact ca mine
a transpiraţie
diluată cu spary şi a fată nedorită singură pentru
totdeauna
�n mijlocul lumii o
baltă de untură
***
e �ngrozitor să
n-ai cu ce să scrii şi mai ales
pentru cine. te
�ndeşi sub plapumă ca un pui congelat
�ntr-o pungă
oranj te simţi apăsată de corpurile rubiconde ale
alimentelor interzise �ţi tai rondele de
morcovi
modificaţi
genetic. talia sf�rtecată de foame
şi stomacul ca o
c�rpă de şters praful răm�n contururile
rigide ale timpurilor
amare.
s�mbetele c�nd mama te
plimbă prin piaţă
răm�n numai mici
umflături �n pielea groasă şi umedă
a nefericirii cu care
priveşti acele c�ntarurilor �ntr-un dans
din ce �n ce mai
scurt. �naintezi p�nă spre cifrele monstruoase
ale ur�ţeniei
şi refuzului.
cu plapuma pe cap
compilezi nişte rugăciuni şi-ţi str�ngi ochii
VEI FI CEA MAI
FRUMOASĂ FATĂ DIN ........................
***
alerg şi nu
ştiu după cine. demian mi-a sărutat deja fiecare centimetru de
piele aspră
găurită de
pureci şi de singurătate. alerg şi nu ştiu după cine.
alerg pentru
tendoanele mele �ngropate �n bucăţi groase de gelatină
alerg după
frumuseţea actriţelor care-mi z�mbesc din posterele nopţii.
dragostea se
gudură pe l�ngă mine ca un c�ine de restaurant. miros a plastic ars
şi a mucegai
�n tine, ur�to,
barbiebride
păpuşa
dezmembrată loveşte din nou
***
these years love ain't
in the list
�mi inund timpanele
cu idei dospind de
masochism
ştiu că tot
ce-mi doresc e să ies cu Cineva
iar nu cu fetele astea
şterse şi greu de �nţeles
ca nişte formule matematice
peste care elevul de
seviciu �şi trece palma
stranietatea
gesturilor mele venite ca pe bandă
cumva �n ciuda
�ncercărilor eşuate de a-mi camufla
frica de a-mi
�nălţa pomeţii �ntr-o grimasă convingătoare
se proiectează pe
zidurile �n faţa cărora mă opresc să-mi trag
răsuflarea şi
totul decurge ca
�ntr-un film mut c�nd pe peretele alb
al cinematografului
se văd numai
umbrele unor m�ini devenite brusc fluturi
sau capete de lupi.
***
cu m�inile �n jurul
taliei mimez o �mbrăţişare bine-meritată
am slăbit destul
�nc�t să-ncap �n jeansii dintr-a 5a
am �nt�lnire cu un
băiat dintr-a 12a
o lamă gilette se
plimbă de-alungul pulpelor
mă g�ndesc la
bărbaţii masacraţi �n siberia
la toţi
bărbaţii schilodiţi pe viaţă şi la feliile de
p�ine
pe care o femeie
destul de t�nără le �nghite ca pe pastilele
�mpotriva
uitării. şi eu sunt o fiică a acestor războaie
le-am moştenit
mirosul � sc�rţ�itul zăpezii.la
fiecare z�mbet alburiu
ca un os pe care-l
priveşti cu stupoare
ieşind dintre
�nvelişurile de carne printr-o rană vindecată at�t c�t
nu mai poate să
doară.
compostez cu
dinţii biletele false ale fericirii
buzele tale g�tul
tău �ncheieturile şi cartilagiile
sunt şi eu o
fiică a acestor conflagraţii cu statistici neverosimile
�ntinsă pe pat
�mi relaxez fiecare muşchi, da demian,
�ştiam �
că adevăratele răni
�nu se vindecă sub pansamentele dragostei
***
mă g�ndesc la
femeile care-şi promit degeaba dragostea eternă
la fetele care-şi
iau o slujbă ca să poată hrăni stomacul atrins de ulcer
al acestei iubiri
pline de mofturi. �mi palpez şoldurile şi coapsele
n-am cui să
promit lucruri mari �mi golesc stomacul
p�nă ce
leşinul e un altfel de a-mi comunica „g�durile şi sentimentele”
resturi
ne�nghiţite �mi �ncadrează silueta
cred că sunt o
singuratică şi
�at�t.
un om care-ar putea
să urle la lună.

Oameni vii
de Adrian Suciu
cunosc un miliardar excentric din sighet
vinde cartoane şi caută oameni vii
el spune au murit mulţi pe-aici
ar fi echilibru dacă aş găsi unul viu de fiecare mort
numărat
el găteşte pentru poeţi
şi le sponsorizează cărţile
la firma lui m�ng�ie facturi femei cu degete subţiri
dulci ca poemele scrise �n apnee
ele s�nt supravegheate de doi moşi �nţelepţi
dintre care unul a fost securist
el spune e greu
s�nt puţini vii
el o spune
cu aerul �nduioşat cu care semnează contracte
şi acceptă felaţia secretarei
el e singurul �nger cu cont �n bancă
pe care �l ştiu

Fals tratat
despre suflet
de Adrian Suciu
Trupul poartă
boli �năuntru.
Dacă eram femeie, măcar �l scăpam
de singurătate şi-i dăruiam un fiu...
Dar dragostea n-acoperă trupul. (Din gura
mamelor plecate se preling umori neplăcute privirii. Ori
stau at�t de-ngheţate-ntre crini �nc�t fiii lor
detestă crinii pentru restul vieţii.)
Uneori, trupurile se ating �ntre ele
şi produc acea premoniţie a morţii
pe care ignoranţii o numesc sex.
Rareori, haina prea largă şi nemernică
e locuită de cineva.

O limbă aproape uitată
de Adrian Suciu
De c�teva toamne,
scriu �ntr-o limbă aproape uitată,
la ţărmul mării căreia ei �i spun neagră.
Nu-mi regret neputinţa: mulţumită ei,
pot savura �n voie băile aspre
săv�rşite asupră-mi de tinere
ale căror sf�rcuri le sug doar pentru
gustul s�ngelui străin.
Mi-a �nţepenit �ncheietura. De-aceea
r�ndurile aşternute acum au solemnitatea soldaţilor beţi.
Dacă pl�ng, ei mă şterg de�ndată
cu p�nze mirosind a copil adormit.
Lumea s-a obişnuit cu plecarea mea
�ndelung am�nată. Nu am vreo durere
şi nu vreau să �nţeleg pe nimeni. C�ndva,
nu s-a �nt�mplat nimic - acela a fost
cel mai important eveniment
de la moartea zeilor �ncoace.

****
de Ionuţ Radu
Dacă aş fi fost mag
aş fi urmărit deplasarea stelei pe un cer �ntors cu faţa
spre centru
aş fi sesizat valurile produse de trecerea prea aproape de eu
a cometei.
Ochiul meu �ncă nu a atins realitatea cu m�na
�n pelerinajele sale a �nt�lnit doar amintirile păstrate �n exterior.
Trecerea cometei prin apropierea numelui meu
sau al altuia
este egală cu o schimbare la faţă.

Repetat primul strigăt devine lizibil
de Ionuţ Radu
Văd zmeul pl�ng�nd cu lacrimile fiecărei victime
face penitenţă in faţa zilei a şaptea,
cea mai apropiată peşteră este sinele său
poate cumpăra non-stop de la intrare aur, smirnă şi
tăm�ie...
nu avem loc �n afara propriului destin.
Nu s-a culcat
aşteaptă
dedicaţia mea
din care
să citească rugăciunea de seară,
plăteşte
poeţii cu ziua
să
construiască mari ziduri chinezeşti
pentru a nu fi nevoit să meargă mai departe.
Pe spatele cuvintelor
reeduc zmeul prizonier propriului suflet,
udat parţial de schimbarea la faţă a apei
�l �nvăţ să folosească sinele ca semn de carte.
Cu nuiaua de alun
f�nt�narii au detectat apă curgătoare �n interiorul poetului.

Eva s-a născut �n interiorul unui vis de-al lui Dumnezeu
de Ionuţ Radu
1
Muzei culcate pe spate
�i dezgolesc un singur poem...
2
Cu inima ataşată fiecărui deget
poetul �i m�ng�ie sufletul, s�nul, g�ndurile...
după ce i-a dezgolit un poem
şi au făcut dragoste şi
a aflat că
memoria raiului poate fi locuită.
După prima noapte
de dragoste cu sufletul muzei
a descris interiorul
visului lui Dumnezeu �n care s-a născut Eva.
„3
C�nd Dumnezeu s-a
trezit
a umplut cu
păm�nt conturul visului
şi visul a
�nceput să se deplaseze (spre El).
(
Dumnezeu a
văzut-o primul pe Eva goală).
4
�n primele nopţi
ale călătoriei
c�nd Adam �ncă
mai visa unele din visele lui Dumnezeu (cu �nt�rzierile inerente datorate
diferenţei de fus orar)
Eva făcea
dragoste şi cu �ngerul ei.
�n patul conjugal
se �nt�lnesc două
istorii,
se pierd unul pe
celălalt �n acelaşi
pentru ca
dimineaţa
fiecare (istorie)
să-şi găsească noua inimă mai aproape de piele.”

Haiku'uri
de Miki Vieru
laleaua noastră albă
��������� un pumn de
zăpadă �nflorit
pe depărtarea albastră st�ncoasă, prăvălită
�������� a atriilor
chiar la noi �n balcon
ştii, Cela, ce zbaturi ale v�nturilor s�nt norii
���� din deasupra t�rgului ploii
roţi de meduze, stranii deşirări...
zg�rii la uşă
������ plopul tremur�nd
�mi sabotează sc�ncetul
�şi comandă o cafea fierbinte
��������� nisipul
sub copitele unui trăpaş
mesteceni aurii
���������� umbra ermitului oriental
��������� hrană pentru
cireş
bl�nd şi sur�zător apusul
���� �nghesuiam estuare �n
suflet
le răsuflam spre ceruri
�nc�lcisem culori reci
� pe forma spontană
���������� a inimii
ea suspina mersul �ntre mesteceni
�mi e dor de o Ela a sunetului
vital,
de cea a
unui frumos r�s �n trepte
sinonim cu orogeneza
şi drumul se năruie
dar �ncă o respir!
plutesc pe undeva printre meduze
�� din al treilea cer
şi cred k te iubesc

|