de Alexandra Medaru
Când m-au închis în cabinetul
Rece
Murdar
Mânjit de tristețea tuturor celor ce trecuseră pe acolo
Mi-au pus pe cap tentacule metalice
Gata să-mi strângă gândurile
Ca într-o menghină
Voiau să spintece
Harta unei minți infirme
Pe care o numeau
Mai bolnavă ca a sataniștilor
Mai ticăloasă ca a extremiștilor
Mai defectă ca a depresivilor
Schizofrenicilor
Paranoicilor
De dincolo de ușă
Gata să mă înhațe,
Gata să mă primească
În brațele necuratului
Ce viețuia în locul
Rece
Murdar
Lipsit de Dumnezeu
Când am părăsit cabinetul rece
Eram mai goală
Decât mama cu prunc lepădat
Mai lipsită de viață
Decât răposatul din coșciug
Mai meschină
Decât cel mai nemernic suflet
Din acel loc abandonat
Unde viața încetase
Și o moarte mai crudă ca moartea
Sălășluia
Fără ca nimeni să o tulbure
Când am părăsit cabinetul rece
Erau pregătiți să mă târască
În adâncurile camerelor tenebroase
Și privind spre cer,
L-am strigat pe Cel de Sus
Deși nu mă auzise vreodată
Și am lovit
Și am luptat
Și am strivit:
N-am fost a lor!
ALEXANDRA MEDARU (n. 1988; București) este scriitoare de literatură fantastică și realistă (proză, dramă, poezie), critic literar și editor, fiind colaborator permanent al e-revistei EgoPHobia unde conduce două rubrici, Arena culturală: cartea și filmul (în calitate de critic literar) și Lecturi potrivite / recomandate de Alexandra (în calitate de editor).
A publicat un volum liric, Demoni și demiurgi (Editura EIKON, 2017), poezie în volumul Tramvaiul Poeziei (Editura Paralela 45, 2019) și proză în antologiile Eroi fără voie (Ed. Millennium Books, 2015) și Centenarium StrING (Editura Tornada, 2018).
Are apariții de poezie, proză, studii critice, editoriale în publicațiile Apostrof, EgoPHobia, Revista de suspans, Revista de povestiri, Argos, eCreator.ro, Parnas XXI, Postmodern, Puterea – Cotidian Național, Select News și pe platforma Queero. Amintim câteva lucrări semnificative: Păcatul (debut – 2013), Întâlnire cu un bărbat, un satir și un motan (2016), Gomes Leal – poet al Satanei sau al lui Hristos? (2016), A fi sau a nu fi scriitor… (2017), Ființele nopții din urmă (2017), Marea unire și cultura veșnicei influențe (2018) sau Henrik Ibsen – “Peer Gynt” (2019).
În 2014 i s-a acordat Premiul al II-lea la Inspired – Concurs de idei, secțiunea Dramaturgie, pentru lucrarea Contrabandă-n alb și negru.
Blog personal: https://taramuridenicaieri.ro/.