Încurajarea aberaţiilor pe piaţa literară din România

[Stoian G. Bogdan, Chipurile, Editura Cartea Românească, 2009]

de Diana Todea

Deşi analiza literară a acestui volum o să vă inducă în eroare în primele pasaje, sensul ei devine clar pe măsură ce nevoia de a găsi literatură dincolo de cuvinte se dovedeşte a fi nesatisfăcută. Începând volumul de poezii cu o ”Scurtă biografie”, Stoian G. Bogdan anunţă nevoia lui de exprimare în forme poetice, fără să încerce să devină foarte serios în această activitate.

Între ce vrea să fie un om, ce vrea să pară în faţa altora şi cum este de fapt acel om imaginile se suprapun în diverse perspective poetice. Poate omul care stă la geam şi fumează nu vrea să impresioneze pe nimeni, şi totuşi drumul existenţei către ceva semnificativ se conturează în mintea celui care se exprimă. ”Poemul din ultima cameră” este un astfel de monolog existenţial, în care ego-urile cad şi se reconstruiesc pe măsură ce personajul devine autor şi obiect analizat. Ca într-o imagine de film, sufletul caută să iasă din cadrul personajului care îl deţine, vrând mai mult din ceea ce îi este oferit, din ceea ce poate carnea de deasupra şi din ceea ce văd vecinii. Parcă pesimismul poemului transpare în imaginea ”papagalului cu gâtul tăiat”, unde singurătatea şi absurditatea existenţei este foarte pregnantă în conştiinţa subiectului.

Ca să fac o referire la titlul cărţii ”Chipurile”, imaginile prezentate în poemele ”Jairica”, ”Vasilică”, ”Ion sau Ioana”, ”Riki” descriu evenimente din viaţa unor personaje alienate, suferinde sau lovite de soartă. Impresia de tragic, umilinţă şi decădere este puternică, realizată în poeme cu rimă albă, într-un stil destul de dezorganizat, fără figuri de stil. Mai mult aceste poeme sunt scurte povestiri, exprimate mai hazliu pe alocuri, amintind uneori de povestirile lui Ion Creangă. Pentru că nu ţin neapărat să compar acest volum de poezii cu opere clasice din literature română, incursiunea lui SGB în propriul lui univers poetic este directă, faptică, aliniind evenimentele într-un limbaj uzual şi nepretenţios.

Poemul ”Săgeata neagră” lasă loc interpretării a ceea ce este în stare un om să facă atunci când bea alcool. Dacă vreţi să fiţi impresionaţi de ceea ce poate un om cu descendenţă turcă, evreiască, română etc., oricum originile nu sunt importante, citiţi acest poem în încercarea de a descoperi dacă într-adevăr originea română este garanţia talentului literar.

Până acum nimic impresionant. De ce spun nimic? Dacă totuşi căutaţi un lucru care să vă farmece într-o carte, aici nu veţi găsi nimic, în afară probabil de o calitate slabă a textelor, limbaj cu expresii vulgare, aranjate pe ici-colo într-o încercare ”de a impresiona” (pe cine anume să impresioneze, nu ştim, cred că nici autorul nu ştie prea bine). Trecând peste imaginile care se repetă din lipsă de imaginaţie, chiştocurile de ţigară, des uzitatul ”tag” sună într-o astfel de poezie slabă ca o fantomă a limbajului shakespearian într-o peşteră alunecoasă. Simţeam nevoia să fie prezent cuvântul ”shit” pe alocuri ca să întregească peisajul descris, contextualizarea părea mai ”cool” în acest sens.

Pe lângă nişte poeme slabe, cuvinte în limba engleză puse fără motiv, doar ca să fim intrigaţi de prezenţa lor acolo, personajele mai mult decât scârboase pe alocuri, limbajul poetic în sine nu conţine expresii stilistice, nu există originalitate în exprimare. În concluzie, acest volum a fost publicat degeaba, din punctul meu de vedere. Ca să dau nişte exemple, în suita ”poemelor cu tentă lirică sau de dragoste” (nu prea am altă categorie pentru ele): ”Prima gurã de aer a lui Sadail”, ”Neputinciosul”, ”S-a luat lumina”, ”calvar tango”, ”A girl to remember” sunt nişte aberaţii totale. Ceea ce mă intrigă totuşi în clipa în care citesc acest volum: unu, de ce această carte intră în categoria de carte de poezie, doi, este publicată de editura ”Cartea Românească”, trei, oamenii trebuie să dea bani pe ea dacă vor să acceseze conţinutul? Toate aceste dileme fac parte dintr-o problemă generală: ce literatură încurajează editurile ”de prestigiu” din Bucureşti/România? Miştocăria, ”bullshit-ismul”, aberaţia sau în general, orice care nu prea are sens, conţine nişte înjurături, cuvinte în engleză alese aiurea fără relevanţă pentru textul propriu-zis (apropos, ”tag” este folosit de prea multe ori încât enervează pe oricine care citeşte cartea aceasta)? Mai ciudat este că bugetul unor astfel de edituri se consumă în mare parte pe volume de acest gen, în timp ce cărţile care merită să fie publicate probabil nu vor avea nicio şansă să intre pe piaţă.

Dar, să continui analiza acestui volum de poezie, care bineînţeles, după cum se exprimă autorul la începutul cărţii, teoretic nu prea are legătură cu literatura (”Nu mi-am propus niciodatã sã cobor arta în stradã, /dar am pavat câteva strãzi cu poemele mele”).

Relevant pentru biografia literară a lui SGB este poemul ”la crâşma din rosetti”, de unde înţelegem cam ce fel de personaj este autorul şi cât de bine se exprimă în limba română. Fermecător mi se pare pasajul: ”cu cosmin şi cu claudiu/ am bãut nopţi întregi/ pânã când ne scoteau ospãtarii cu poliţia/ pânã când nu ne mai cunoşteam/ pânã când s-a dus dracu’ totul”. Replica ar fi: bravo vouă! Dar de ce chestia asta apare într-un volum de poezie la editura ”Cartea Românească”? Răspuns: pentru că vă cunoaşteţi prea bine între voi ca să mai conteze talentul literar.

Să nu credeţi că devine mai bun volumul pe undeva. Până la sfârşitul cărţii urmează o suită de ”poeme bolnave”, pline de alte imagini şi prostii care nu prea ţin de talent literar. Sfatul meu este să căutaţi alte volume mai interesante, să nu aruncaţi banii degeaba. Și celor care sunt prieteni cu SGB, nu am nimic cu autorul sau cu voi, este pur şi simplu părerea unui cititor. Mai rău este că deschizi o carte ca să intri în universul stradal de la Universitate, când încerci disperat şi scârbit să scapi mai repede de acolo. Mă bucur că această carte este scrisă de cineva care a absolvit toate şcolile elementare (vezi ”Scurtă biografie”).

Părere generală: foarte slab. Nu trebuia publicat acest volum. Nici nu prea am ce să analizez din punct de vedere literar, decât să încadrez acest volum în categoria ”fiţă literară, cunosc persoanele potrivite care să îmi publice cartea, plus pe claudiu şi cosmin şi alţii, tag şi look fiind singurele cuvinte în engleză folosite în cartea mea”.

Încurajarea aberaţiilor pe piaţa literară din România

34 thoughts on “Încurajarea aberaţiilor pe piaţa literară din România

  1. Rareori am gasit o cronica mai putin… nici nu stiu cum sa-i spun, netalentata?, pasabila?, aiuristica? Absolut antologabila in ceea ce “autoarea” numeste “fita literara”. Imi pare rau sa spun, dar Diana Todea este de departe un etalon pentru astfel de “fite”. Parere generala: ce poti spune despre un astfel de “exeget” netalentat cu majuscule? Nici macar nu e revoltator. E de/a dreptul hilar sa citesti asa ceva…

  2. Bun, inteleg ca o sa fie multe reactii de genul acesta, daca sunteti sau nu prieten cu SGB. Atacurile sunt normale in clipa in care nu laud pe scriitorul respectiv. Pana acum nu am avut pareri negative la cronicile mele. Exista si cronici negative si inteleg astfel de raspunsuri. Eu mi-am oferit argumentele, dvs. doar clasificati fara sa oferiti niciun argument. Succes!

  3. E cea mai amuzanta cronica pe care am citit-o in ultima vreme, dar ma bucur ca v-o asumati.
    In primul rand cu argumentatia stati extrem de prost, in sensul ca nu dati exemple de versuri si nu explicati in virtutea caror criterii cartea e slaba. In virtutea criteriilor dvs? Spuneti ca autorul foloseste prea des cuvantul “tag”, dar in realitate autorul foloseste de maxim 3 ori acest cuvant in tot volumul si numai in versuri memorabile ca: “clipesc si vad tagul tau scrijelit pe clipe. in fiecare noapte”. In al doilea rand, nu stiu daca stiti, dar exista critici literari cu nume si renume care au catalogat volumul Chipurile ca fiind un hit al ultimei generatii de poeti. In al treilea rand, nu stiu daca aveti pregatirea necesara sau calitatea sa scrieti despre aceasta carte. Adica ce va recomanda? Contul de pe poezie.ro?

  4. diana, îţi dai seama că nu ai dat nici un argument pentru observaţiile foarte critice pe care le-ai făcut? gândeşte-te la asta

  5. Iuri, inteleg ca va revolta oarecum critica mea, dupa cum am spus mai sus este normala reactia dvs. Exemple am dat folosind titlurile poemelor si inspre sfarsitul criticii am amintit pasajul din poemul ”la crasma din rosetti”. Sincer, ca sa integrez si raspunsul la afirmatia lui Claudiu, acest volum de poezie mi s-a parut slab, mai ales ca imaginile folosite nu stralucesc, ideile si mesajul mi se par facile. Este parerea mea, mi s-a transmis acest volum prin email ca sa fac o scurta analiza. Am mai scris cronici de acest fel si in alte numere, dar aceasta este prima negativa. OK, pana acum niciun comentariu. Nu ma recomand cu contul de pe poezie.ro pentru ca nu il iau in serios. Scriu si in alte parti; nu fac publicitate. Doi restul oamenilor care scriu in EPH nu sunt critici de specialitate; majoritatea prezinta o parere proprie. Nu vreau sa rivalizez cu niciun critic, foarte bine ca altii au o parere foarte buna despre acest volum. Fiecare are dreptul sa isi formuleze parerea. Dupa cum stiti, un autor primeste si cronici negative. EPH este o revista virtuala, nu la renumele unor mari publicatii. Daca vreti totusi sa elaborez afirmatiile de mai sus, mai pot scrie un alt articol mai amanuntit, ca sa pot sa va raspund pe larg. Atata vreme cat exista respect reciproc totul este ok.

  6. mie mi se pare ca asta e farmecul revistei, ca publica argumente atat pro cat si contra. mie mi-a placut cartea lui sGb, dar are si puncte slabe. si nu stiu daca era publicata fara sa castige la concursul asta, tinand seama de criza si de obtuzitatea editorilor de pe la noi

  7. Eu chiar sunt de acord sa existe si opinii contra. prea multe laude nu-i fac bine nimanui. problema e ca intr-adevar, cu argumentatia sta mai prost domnisoara diana, dar probabil ca e si dumneaei la inceput asa ca se scuza:)

  8. E bine ca am ajuns la un compromis: amandoi avem de imbunatatit ceva. Toate cele bune!

  9. domnisoara Diana, stati prost si cu interpretarea, din pacate… ‘probabil ca e si dumneaei la inceput’, nu se interpreteaza cu adagiul per a contrario, asadar cand eu am spus asta nu am spus ca sunt si eu la inceput. deci fiti mai orientata. in ceea ce priveste spusele dvs din parerea scrisa de mai sus:
    1. folosesc cuvantul “tag” in cartea mea, de doua ori; odata in versul citat de dl. iuri, si incaodata in versul “sub tagurile noastre ramase pe zid”. probabil ca nu cunoasteti semnificatia acestui cuvant, asa ca o sa va lamuresc: tag= semnatura.
    2. folosesc cuvantul look, o singura data in strofa: ” pana la urma cred ca o sa-mi scot eu frumos ochii/ ca sa-mi indes in orbite doua grenade cu inelele scoasa/ poate asa o sa am o viziune mai normala asupra lucrurilor/ poate asa voi avea un look mai multumitor.
    3. eu am castigat concursul organizat de Uniunea Scriitorilor din Romania, care avea in juriu scriitori ca: Dimisianu; Dan Crestea; Radu Aldulescu; etc. (cautati-ii pe google), nu concursul organizat de prietenii mei.
    4. de azi inainte cand spuneti “slab” “aberatie” etc. trebuie sa argumentati pana acolo. uitativa la mine: sunt plin de argumente cand va desfiintez spusele.
    5. am si eu o intrebare: ati participat si dvs la concursul pe care l-am castigat eu? ca daca da, va inteleg frustrarea. daca nu, tind sa cred ca ori sunteti proasta, ori sunteti foarte proasta.

  10. Nu inteleg de ce trebuie sa jigniti. Pentru mine nu sunteti un scriitor sunteti un slab interpret de cuvinte. Multumesc ca totusi ati reusit sa spuneti ceva si nu sunteti plin de argumente, v-ati referit numai la folosirea cuvintelor tag si look. Nu incercati sa faceti pe cineva prost pentru ca are o parere, pentru mine calitatea textelor dvs. este slaba.
    Nu va convine este evident. Cu respect, domnule “scriitor”.

  11. Nu ma interesează “cronica” Dianei. Nu e ceva care să mă provoace să comentez… desi simplu fapt ca las ceva scris pe site-ul asta ma face sa simt ca mi-a scazut IQ-ul. Dar… SGB, cum sa-i spui unui PROST ca e PROST. Daca el nu are inteligenta necesara ca sa vada ce inseamna DESTEPT? Tu nu-ti dai seama ca unii oameni pur si simplu nu au capacitatea de a face anumite conexiuni… tu ii explici ceva logic, tu intelegi, mai inteleg cativa ca tine, dar PROSTUL iti raspunde cu totul altceva… el tot timpul atrage discutia pe teritoriul lui, inspre lucurile pe care le stie el. Niciodata n-o sa pari destept in ochii unui prost. El nu intelege ce se intampla in capul tau pentru ca n-are cum.

  12. mie-mi place foarte mult titlul acestui text, asa ca nici n-am mai citit restul, doar comentariile. e savuros, va rog continuati!

  13. In primul rand sunt profund dezamagit de reactia autorului la critica primita. In general, o fiinta umana ajunge la injurii doar cand ramane fara argumente, in cazul de fata cuvantul “prost” nu-si prea are locul. “Argumentele” aduse de autor nu sunt altceva decat un citat din propria-i “opera literara”, si din pacate, pentru un om de litere, greselile gramaticale din replicile schimbate cu domnisoara Diana lasa de dorit.
    Ex: “uitativa” cu cratima, “ca ori sunteti proasta, ori sunteti foarte” fara virgula. Citat: Nu se foloseşte virgulă între cuvinte sau propoziţii coordonate prin şi, sau/fie/ori. http://noapteaiguanei.wordpress.com/2009/11/14/sfaturi-gramaticale-19-reguli-de-ortografie-punctuatie-tehnoredactare/

  14. kattdjur, esti la fel de inteligent(a) ca cel pe care il aperi. ma bucur ca articolul meu a starnit “rascoala injuriilor” din partea celor care ar trebui sa riposteze cu calm si eleganta. cer prea mult? ok, celor care s-au distrat copios de pe urma lecturii va promit ca o sa se mai repete istoria. the more the merrier. bye!

  15. alex, crezi ca daca sgb n-a pus o linie si-o virgula argumentele sale nu-si mai au rostul? gata, trecem peste ele si credem aberatiile dianei? sgb nu a adus nicio injurie din cate se poate observa. pur si simplu a demonstrat ca diana e proasta si-a spus-o. dar daca aduci vorba de injurii unde nu-s, inseamna ca esti mai prost ca ea.
    si diana, nu te mai bucura degeaba si nu mai invoca injurii acolo unde nu-s. lasa-te de literatura ca nu stii sa scrii nici poezie, nici recenzii, nici nimic. gandeste-te, poate pierde tara o femeie de serviciu excelenta in tine.

    sgb, nu baga in seama iq-urile scazute

    😉

  16. am mai dat un comentariu aseara si vad ca nu mi-a fost admis. acolo spuneam ca argumentele lui sgb in ceea ce o priveste pe diana si-n ceea ce-i priveste asa zis-a cronica nu trebuie eludate din simplul fapt ca acesta nu a pus o virgula sau o linioara. ele rezista. de asemenea ii spuneam dianei ca sgb nu a injurat-o ci doar i-a demonstrat ca-i proasta. nu vad de de nu mi-a fost acceptat comentariul… in fine

  17. nu cenzurăm comentarii, însă unele sunt oprite de akismet pentru a fi moderate; cum nu e mereu online cineva cu drepturi administrative pe site uneori durează ceva până când comentariile moderate apar

  18. Tot este bine ca ati ramas la nivelul injuriilor, mai mult nici nu puteti. Sa traiti linistiti! Cel mai destept cedeaza. Cu respect, domnilor “scriitori”.

  19. Ca si raspuns pentru domnul “zambilici”( 🙂 ), asta ca sa ma mentin in granitele limbii romane, denumirea de “prost”, este o injurie directa la adresa persoanei careia o adresezi. In primul rand nu ai cunostiinta de studiile, sau experienta persoanei respective.
    Eu sunt cititorul, cel care cumpara cartea, si in cazul de fata, dupa comentariile citite, inclin sa dau dreptate criticului (DT), nu sunt deloc impresionat de talentul domnului Stoian.
    Cu acestea fiind spuse, va salut, si sunt impresionat de curajul cu care stiti sa primiti si sa acceptati o critica.

  20. Cred ca am trecut cu vederea comentariul “punctului si virgulei”. Ce pot sa zic, m-ai atins acolo unde ma manca mai tare. Pot sa-ti sugerez sa ma scarpini daca tot esti acolo… sau sa-l rog pe d-nul Iuri sa o faca, pentru ca are nasul mai mare?

  21. suntem unul si acelasi 😉 putem sa va ajutam in acest sens, ca daca avem nasul mare, se subintelege ca avem si stromeleagul la fel 🙂

  22. Alex, ai greşit corectîndu-l pe Bogdan. Omul a pus bine virgula înainte de “ori”. Gramatica nu e chiar aşa simplă:

    “10.1.2.5. În cazul folosirii conjuncţiilor coordonatoare perechi (şi… şi, sau… sau, fie… fie, nici… nici), este obligatorie folosirea virgulei între termenii coordonaţi.

    Cu toate acestea, legislaţia comunitară nu stabileşte proceduri sau condiţii pentru anularea numerelor de identificare TVA, de exemplu în cazul în care operatorii sunt implicaţi şi în activităţi economice legale, şi în operaţiuni frauduloase.

    Dacă partea împotriva căreia se solicită executarea îşi are domiciliul pe teritoriul unui stat obligat prin prezenta convenţie, altul decât cel în care s-a pronunţat hotărârea de încuviinţare a executării, termenul pentru introducerea acţiunii este de două luni şi începe să curgă de la data comunicării efectuate fie direct persoanei respective, fie la domiciliul acesteia.

    Nici statele membre, nici Comisia nu pot întreprinde acţiuni eficace de prevenire a fraudei intracomunitare în materie de TVA atât timp cât nu dispun de estimări fiabile privind cazurile de fraudă existente, inclusiv de informaţii referitoare la sectoarele economice cele mai afectate.

    Se consideră că structurile de tipul A şi B şi C şi A sau B sau C nu conţin conjuncţii coordonatoare perechi, în consecinţă virgula nu se foloseşte între termenii unei enumerări de acest tip:

    Fiecare cerere acoperă doar o relaţie între un nutrient sau altă substanţă sau produs alimentar sau categorie de produs alimentar şi un singur efect menţionat.

    În cazul în care bunurile sau serviciile care fac obiectul unui contract de credit legat nu sunt furnizate sau sunt furnizate numai în parte sau nu sunt conforme cu contractul de furnizare, consumatorul are dreptul de a se îndrepta împotriva creditorului.” (Ghid stilistic interinstituţional)

  23. pentru iuri

    “In al treilea rand, nu stiu daca aveti pregatirea necesara sau calitatea sa scrieti despre aceasta carte. Adica ce va recomanda?”

    Diana Todea a spus destul de vizibil in textul ei ca “este pur şi simplu părerea unui cititor.” La urma urmei toate parerile savante ale asa-zisilor critici nu sunt si NU POT FI mai mult decit pareri ale unui “simplu cititor”. E o adevarata moda a isteriei si a snobismului (si de ce nu, a prostiei retrograde [ca sa va citez teremenul care observ ca va e atit de drag tuturor celor de aici]) de a sustine sus si tare ca trebuie sa faci parte dintr-un ezoteric ireprezentabil cu valente pe de-o parte alchimice, pe de alta ultra-profesionale pt a-ti putea “permite” sa comentezi chestii sofisticate/”sofisticate” – asa cum vrei tu sa faci acest volum sa para. Mie asemenea atitudini imi trezesc in minte imagini de sobolani intelectuali care nu lasa pe nimeni in conducta lor infecta iar daca vrei sa le spargi conducta cu forta si sa-i evacuezi din “subsol”-ul kafkian( 🙂 ) in care traiesc, prin chestii ceva mai directe, iti sar in cap cu elitismele si fitele si ifosele lor de sa-ti roada ochii nu alta…Vorbesc la modul general, nu te cunosc si nu fac decit sa marsez pe replica ta pe care am citat-o mai sus.
    Traim intr-o era a nihilismului activ, a cinismului, iar tipi cinici si smecheri asa cum va pretindeti voi – ar trebui sa aprecieze macar spiritul, daca nu si litera recenziei lui Diana Todea…nu? 🙂

    Altminteri: am citit volumul (a costat cam scump ce-i drept…) si am urmatoarea parere ferma: sgb (cum ii spuneti voi) are un incontestabil talent de jurnalist iar tot ce scrie el in acesata carte sunt reportaje sociale zic eu foarte, foarte bune si moderne (poate e deplasata comparatia dar in mintea mea seamana mult cu Geo Bogza 175 de minute la Mizil), din pacate nu poezie. Sunt imagini si detalii surprinse foarte autentic dar oricum ar fi rasucite nu intra nicicum in acel “je ne sais quoi” al unui act poetic. La fel si Lupancii – textul e absolut odios ca proza (mai ales dpdv al continutului ), insa, aranjat in sablonul unui reportaj social ar fi dat un material de zile mari.

    Ii sugerez asadar lui sgb cariera jurnalistica si poate mai tirziu cea literara, cind cinismul se va mai rafina si poate schemele de functionare ale genurile literare si jurnalistice vor fi mai bine intelese.

    p.s. probabil ca te intrebi
    1.”cine sunt eu” de imi permit sa dau cu parerea?
    2.si in virtutea a ce?
    Raspuns: 1. Sfintul Duh
    Raspuns 2: cu invoirea lui Pilat din Pont

    p.s.2 M-a rugat Stefan Bolea sa fac o recenzie acestei carti si l-am refuzat din lipsa de timp, asa ca am crezut de cuviinta sa-mi achit datoria pe calea acestui reply.

    Rezumat: jurnalit DA! si inca unul foarte bun, poet – poate mai tirziu

  24. Poate ca nu ti-ai dat seama dar nu te-am criticat mai sus, au contraire, am pus degetul pe rana aratind ce mare inovatie ai adus tu in poezia contemporana – “reportajul in versuri”. Nu vorbesc la misto…Daca ti-as fi facut o recenzie as fi mers pe acesata linie si probabil ca ar iesit un matrerial interesant (poate ca va si iesi, sa vad cum stau cu timpul).
    Apoi – “La crâşma din rosetti” mi se pare geniala 🙂 – “pânã când s-a dus dracu’ totul”-cunosc prea bine Dracul asta de care vorbesti.Mi-e greata in schimb de balcanisme din astea in virtutea carora ataci persoana celui ce-a scris ceva in loc sa-i ataci vorbele.
    Capisci…Bogdinio?

  25. “La crâşma din rosetti” – asta, mai sunt si altele foarte interersante insa si altele destul de putin “geniale”

  26. îmi plac discuţiile astea contradictorii despre volum, mă fac să vreau să-l cumpăr. tu cât câştigi de pe urma unuia, domnule autor?

  27. si inca o “mica” precizare: “Chipul” in fenomenologie (si in teologie, de unde de altfel a fost si luat conceptul – vezi pasajul “dupa chipul si asemanarea Ta”) inseamna “ANALOG TRANSCENDENTAL”. Nu are absolut nimic de-a face cu “fata”, visage etc Nu stiu daca ai fost constient de acest lucru atunci cind ai ales titlul (probabil ca ti-a placut expresia “chipurile el este inginer”, “chipurile a zis asta si inca multe altele” etc). Denota o prezenta a absentei. Desigur “licenta poetica” iti da o liberatate totala dar, vreau doar sa intelegi ca nu poti folosi eticheta de “chip” pt a desemna o colectie de portrete.

  28. Insularu, nu sunt discutii contradictorii. Autoarea cronicii e o mare proasta si cei care o sustin la fel. Imi pare rau ca trebuie s-o spun atat de pe fata, dar asta-i realitatea, sunt prosti de mai nu rag. Dar mai prost decat ei sunt chiar eu, fiindca ii bag in seama si le raspund. Eu castig 2,3 lei/ exemplar.

  29. In afara de faptul ca la toate “atacurile” ai adus niste “argumente” de senzatie (ca nu degeaba reprosai lipsa lor) sub forma injuraturilor (probabil sub dictonul adaptat “o injuratura face cit o mie de cuvinte” 🙂 ), iata ca ai deschis poarta unui nou tip de poet: baiatul de la tara cu BMW (a se citi interviul), cintarit de hip-hop si poet pe deasupra(mai bine zis pe dedesubt 🙂 ).
    Dar sa stii ca nici macar la acest booklet de manele/hip-hop care se dovedeste a fi carticica ta, nu esti cel mai talentat si, se pare, ai concurenta serioasa in perechea Roxy Manelista Si Marian Valorosu.

    http://www.youtube.com/watch?v=doMnc6hZ5hM&feature=related

    http://www.youtube.com/watch?v=rPtqVorny1E

    Imi pare rau pt tine dar mai ai mult pina sa-l dai pe Marian Valorosul…. 🙂

    Cum se zicea pe vremuri “Scrieti baieti numai scrieti!” Imi permiti sa modific putin “numai” in NU MAI (scrieti)???

  30. cu argumente sau fara argumente, volumul lui SGB ramane la fel de slab. in plus, diana surprinde tot felul de clisee douamiiste cu crasme, cu boli si patetisme de genul ”Nu mi-am propus niciodatã sã cobor arta în stradã, /dar am pavat câteva strãzi cu poemele mele” care l ar fi plictisit si pe Victor Hugo si pe generatia beat(a). nu sper decat ca diana sa continue sa scrie ce crede – putina sinceritate in recenzii nu strica, oricum “prieteneiile” astea poetesti trec repede…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Scroll to top